Shiva Maha Shivaratri

Maha Shivaratri – Suur Shiva öö – jumaliku meesprintsiibi austamise püha 08.03.2024

Mis on Maha Shivaratri ja miks seda tähistatakse?

Maha Shivaratri – Suur Shiva öö – jumaliku meesprintsiibi austamise püha on liikuv püha. Iga kuutsükli kahaneva kuu 14-nes päev või päev enne noorkuud on tuntud kui Shivaratri. Kõigist kaheteistkümnest kalendriaastal toimuvast Shivaratrist on veebruaris-märtsis kevadise pööripäeva eelõhtul toimuval Maha Shivaratril kõige vaimsem tähendus. Maha Shivratri, “Suur Shiva öö” on kõige olulisem sündmus India vaimses kalendris, mida tähistatakse lord Shiva auks. See tähistab talve lõppu ja kevade algust – valguse võitu pimeduse üle.  See on Shiva ja Shakti – armastuse, jõu ja ühtsuse kehastuse – lähenemise öö.

Usutakse, et sel ajal laskub Shiva tavalisest tuhande-kordsemana Maa peale. Sel ööl tantsis Shiva oma Tandava tantsu, mis tekitas universumis loomise-säilitamise-hävitamise tsükli. Tantsu ekstaasis olev Jumal Shiva kogub tohutut jõudu ja kasutab seda esmalt loomiseks ja seejärel hävitamiseks. Selle tantsuga hoiab Shiva õiget rütmi elu loomise protsessiks. 

Shiva 5 tegevust: loomine, säilitamine, hävitamine, varjatuna olek,  heatahtlikuna ilmutamine.

Sellel ööl on planeedid põhjapoolkera paigutatud selliselt, et inimeses toimub loomulik energiatõus. See on päev, mil loodus tõukab inimese vaimse tipu poole. Et see energiatõus loomulikult oma tee leiaks, on selle öö läbi kestva festivali üks põhialuseid jääda terveks ööks ärkvele ning püsida võimalikult palju vertikaalses asendis, nii, et selgroog oleks sirgelt püsti, et energia saaks keskkanalis vabalt liikuda, teha vaimseid praktikaid, mantraid laulda, tantsida, kallima kaisutada, sõpradega püha aega veeta ja lausuda oma südamest tõusetuivaid palveid.

Kui tunned sisemist kutset osaleda tantristlikes või šamanistlikes naisteringides, võta lahesti ühendust, et teaksin Sulle sündmuste infot saata. 

Maha Shivaratri vaimne tähtsus

Maha Shivaratri on vaimsel teel olevate inimeste jaoks väga oluline püha. See on väga oluline ka armastajate jaoks, kes peavad Maha Shivaratrit Shiva-Shakti pulma-aastapäevaks. Need, kellel on aga maised ambitsioonid, näevad seda päeva päevana, mil Shiva alistas kõik oma vaenlased.

Kuid askeetide jaoks on see aga eelkõige päev, mil Shiva sai üheks Kailashi mäega jäädes täielikult liikumatuks. Joogatraditsioonis ei kummardata Shivat kui jumalat, vaid teda peetakse Adi Guruks, esimeseks guruks, kellelt joogateadus alguse sai. Pärast aastaid kestnud meditatsiooni jäi ta ühel päeval täiesti vaikseks. See päev on tuntud Maha Shivaratrina. Temas peatus igasugune liikumine ja ta jäi täiesti vaikseks, nii et askeedid näevad Maha Shivratrit kui vaikuse ööd. Shivaratri on aeg, mil Shiva on puhkamises. Kui Shiva puhkab, lakkab Shiva printsiibi tegevus. Shiva läheb meditatiivsesse seisundisse. See on aeg, mil Shiva süüvib Iseenda vaimsesse praktikasse.

Lisaks legendidele, miks seda päeva ja ööd joogatraditsioonides nii tähtsaks peetakse, on see päev oluline võimaluste poolest, mida see vaimsele otsijale pakub. Kaasaegne teadus on läbinud palju faase ja jõudnud hetkeni, kus nad tahavad teile tõestada, et kõik, mida te tunnete eluna, kõik, mida teate kui mateeriat ja olemasolu, kõik, mida teate kui kosmost ja galaktikaid, on lihtsalt üks energia, mis avaldub miljonitel viisidel.

See teaduslik fakt on iga joogi kogemuslik reaalsus. Sõna “joogi” tähendab seda, kes on mõistnud olemasolu ühtsust. Kui ma ütlen “jooga”, ei pea ma silmas ühtki konkreetset praktikat või süsteemi. Kogu igatsus tunda piiramatut, kogu igatsus tunda olemasolemises ühtsust on jooga. Maha Shivaratri öö pakub inimesele võimaluse just seda kogeda.

Shivaratri – kuu pimedaim öö

Shivaratri igakuine tähistamine kuu pimedaimal päeval ja ööl või tunduda peaaegu pimeduse tähistamisena. Iga loogiline mõistus peaks pimedusele vastu seisma ja valima loomulikult valguse. Kuid sõna “Shiva” tähendab sõna-sõnalt “seda, mida pole”. “See, mis on,” on olemasolu ja loomine. “See, mida pole” on Shiva. “See, mida pole” tähendab, et kui avate silmad ja vaatate ringi, kui teie nägemine on orienteeritud väikestele asjadele, näete palju loomingut ja olemasolevat. Kui teie nägemus otsib aga tõeliselt suuri asju, näete, et suurim kohalolek on tohutu tühjus.

Mõningaid täpikesi ilmaruumis, mida me nimetame galaktikateks, märgatakse ja teadvustatakse üldiselt palju, kuid neid hoidev ja ümbritsev tohutu tühjus ei jää just kõigile silma. Seda avarust, seda piiritut tühjust nimetataksegi Shivaks. Tänapäeval tõestab ka kaasaegne teadus, et kõik tuleb eimillestki ja läheb tagasi eimillekski. Selles kontekstis nimetatakse Shivat, tohutut tühjust, suureks isandaks või Mahadevaks. Iga religioon, iga kultuur sellel planeedil on alati rääkinud kõikjalolevast, kõikehõlmavast jumalikkusest. Kui me seda vaatame, siis ainus asi, mis võib olla tõeliselt kõikehõlmav, ainus, mis võib kõikjal olla, on pimedus, olematus või tühjus. Üldiselt, kui inimesed otsivad heaolu, räägime jumalikust kui valgusest. Kui inimesed ei otsi enam heaolu, kui nad vaatavad lahustumise mõttes oma elust kaugemale, kui nende kummardamise ja sadhana eesmärk on lahustumine, siis me nimetame jumalikku alati pimeduseks, tühjuseks, mittemillekski.

Shiva ja Shakti - jumalik mees- ja naisprintsiip

Maha Shivaratri on suursugune Shiva ja Shakti lähenemise festival. Hindu mütoloogia järgi arvatakse, et Lord Shiva ja Mata Parvati abiellusid Maha Shivratri päeval. Kui Lord Shiva tähistab Purushat – mis on teadvus, siis Maa Parvati tähistab Prakritit – mis on loodus. Selle teadvuse ja energia liit soodustab loomist. See festival on ühtlasi meeldetuletus pimedusest ja teadmatusest ülesaamisest elus.

Valgus ja pimedus

Valgus on lühiajaline sündmus. Valgus ei ole igavene, see on alati piiratud võimalus, sest see juhtub ja siis see lõpeb. Suurim valgusallikas, mida me sellel planeedil teame, on päike. Isegi päikesevalguse saate oma käega peatada ja pimeduse varju jätta. Kuid pimedus on kõikehõlmav kõikjal. Maailma ebaküpsed mõistused on alati kirjeldanud pimedust kui kuradit. Kuid kui kirjeldate jumalikku kui kõikehõlmavat, viitate ilmselgelt jumalikule kui pimedusele, sest ainult pimedus on kõikeläbiv. See on kõikjal. See ei vaja mitte millestki toetust.

Valgus tuleb alati allikast, mis põleb ise ära. Sellel on algus ja lõpp. See on alati piiratud allikast. Pimedusel pole allikat. See on allikas iseendale. See on kõikehõlmav, kõikjal, kõikjalolev. Nii et kui me ütleme Shiva, on see tohutu olemasolu tühjus. Selle tohutu tühjuse süles on kogu looming toimunud. See on see tühjus, mida me nimetame Shivaks.

Shiva aitab võita endas olevat tuhmust (tamas) ja rahutust (rajas). Shivat nimetatakse ka deemonite (nt laiskus, viha, iha, piiratus, rumalus, ahnus, kadedus jm inimest kammitsevad omadused) hävitajaks. See ongi valguse võit pimeduse üle. 

India kultuuris ei olnud kõik iidsed palved enda päästmise, enda kaitsmise või elus paremaks tegemise kohta. Kõik iidsed palved on alati olnud “Oh issand, hävita mind, et saaksin Sinu sarnaseks.” Seega, kui me ütleme Shivaratri, mis on kuu kõige pimedam öö, on see võimalus oma piiratust lahustada, kogeda loomise allika piiramatust, mis on iga inimese olemus, kvintessents.

Maha Shivaratri – valgustumise öö

Maha Shivaratri – Suur Shiva öö – jumaliku meesprintsiibi austamise püha on võimalus tuua end iga inimese sees oleva tohutu tühjuse kogemuseni, mis on kogu loodu allikas. Ühest küljest tuntakse Shivat kui hävitajat. Teisest küljest on ta tuntud kui kõige kaastundlikum. Ta on ka teadaolevalt suurim andjatest. Joogapärimuses on palju lugusid Shiva kaastundest. Tema kaastunde väljendusviisid on olnud uskumatud ja ühtaegu hämmastavad. Seega on Maha Shivratri eriline õhtu ka vastuvõtmiseks. Olgu see öö Shiva piiramatusest teadlikuks saamiseks ja tajumiseks. Las see öö olla mitte lihtsalt ärkveloleku öö, olgu see öö ärkamise, teadveletuleku, valgustumise öö.

"Om Namah Shivaya"

 Saavutamaks täit tulemust Shiva printsiibist, lausutakse sel ööl Om Namah Shivaya mantrat nii palju kordi kui võimalik. 

Kui tunned sisemist kutset osaleda tantristlikes või šamanistlikes naisteringides, võta lahesti ühendust, et teaksin Sulle sündmuste infot saata. 

"Om Namah Shivaya" 

“Om Namah Shivaya” lausumine Maha-Shivaratri ajal:

“OM” koosneb viiest elemendist:

aa – oo – mm (kolm häälikut)
bindu (sinine pärl)
nada (resonants, milles bindu “kümbleb”)

 

“Namah Shivaya” on Shiva viiesilbiline mantra.

Iga silbi vaimne tähendus on:
na = kõikide valdkondade (lokade) tähtsaim jumalus; 
ma = ülima vaimse teadmise (gyan) ja suurimate pattude lunastuse andja; 
ši = heasoovlik, häirimatu (hele, rahulik), vastutav Jumal Šiva pühenduse eest;  
va = härja kui sõiduvahendi sümbol ja Vasuki ning Vamangi energia (šakti); 
ya = kõrgeima armu ja õnnistuse heatahtlik asupaik ning Jumal Šiva.
Siit ka kummardus sellele viiele silbile.

 

Rännakuteraapia unenäopüüdja